Tikai 53% autovadītāju laikus plāno OCTA iegādi

Apdrošināšanas sabiedrības „BALTA” veiktajā „Snapshots” aptaujā par OCTA apdrošināšanas iegādes paradumiem secināts, ka tikai 53 procenti autovadītāju laikus plāno OCTA polises iegādi, savukārt visapzinīgākie autobraucēji ir reģionos.

Aptaujā tika apzināti vairāk nekā 1000 respondentu visā Latvijā, lai noskaidrotu, kā cilvēki atceras par nepieciešamību atjaunot OCTA polisi un kādas izmaiņas klienti ir novērojuši attiecībā uz OCTA cenām aizvadītā gada laikā.

Gandrīz trešdaļa Rīgā aptaujāto autovadītāju atzīst, ka neinteresējas par OCTA derīguma termiņu un paļaujas uz sava dzīvesbiedra atgādinājumiem vai dažādām OCTA pārdošanas akcijām. Tikmēr autovadītāji reģionos aktīvāk rūpējas par OCTA iegādi un laikus sazinās ar savu apdrošinātāju, kā arī ir labi informēti par savas OCTA polises derīguma termiņa beigām.

Tāpat arī secināms, ka Rīgas autovadītājiem ir daudz spontānāki OCTA iegādes paradumi, jo tikai 17 procenti no aptaujātajiem rīdziniekiem polises iegādi plāno laikus, kamēr reģionos šis rādītājs sasniedz 29 procentus.

Savukārt jautājumos par polišu cenu izmaiņām var konstatēt, ka visās vecuma grupās ir no 14 līdz pat 21 procentam autovadītāju, kas atzīmē cenu saglabāšanos iepriekšējā gada līmenī vai pat norāda uz to pieaugumu.

„Tas apliecina, ka pat vispārēja OCTA cenu samazinājuma apstākļos apdrošinātāji ir sākuši rūpīgāk izvērtēt katra individuālā klienta risku. Cenas 2010. gadā samazinājās galvenokārt apzinīgajiem braucējiem, kas nav bijuši iesaistīti negadījumos,” skaidro AAS „BALTA” valdes loceklis Kristians Pudans.

Tiesa, aptuveni trešdaļa respondentu atzina, ka nav sekojuši līdzi OCTA cenu izmaiņām vispār, un, vēl jo interesantāk, lielākais īpatsvars cilvēku, kuri norādīja, ka neseko līdzi cenu izmaiņām, bija respondentu grupā ar zemiem ienākumiem.

Tieši jaunāko aptaujas dalībnieku grupā visvairāk autovadītāju neprata atbildēt par cenu izmaiņām – kopumā 45 procenti. Līdzīgas tendences bija novērojamas arī vecāko autovadītāju grupās – vecumā pēc 40 gadiem, kur šis rādītājs sasniedza 35 procentus.

Aptauja parāda, ka par OCTA cenu vairāk interesējas vīrieši, jo 38 procenti aptaujāto sieviešu nespēja sniegt atbildi uz jautājumu par to izmaiņām. Vīriešiem šis rādītājs bija 22 procenti.

„Arī iepriekš esam veikuši vairākus pētījumus, kas apliecina, ka OCTA polise galvenokārt tiek uztverta kā ar likumu noteikta nepieciešamība, nevis praktisks un svarīgs apdrošināšanas veids. Tāpat šie pētījumi parāda, ka cilvēki neapzinās OCTA polises patieso segumu un, iespējams, iekļūstot negadījumā, nemaz pilnībā neizmanto pakalpojumu, kas tiem pienākas. Cilvēkiem nepieciešams apzināties, ka apdrošināšana ir pakalpojums, ko vajag ne tikai rūpīgi izvērtēt, bet arī pilnvērtīgi izmantot, jo apdrošināšanas pamatā ir mērķis nodrošināt to, ka cietušais bez liekiem papildu izdevumiem var segt savai veselībai un mantai radītos zaudējumus, novēršot negadījuma sekas,” uzsver Kristians Pudans.

draugiem.lv ieteikt draugiem

Ir viedoklis?