BTA atjauno pakalpojumu “KASKO Bedres”

Pēc BTA datiem bojāto ceļu segumu dēļ ik gadu notiek vairāk nekā 3000 ceļu satiksmes negadījumu, kā rezultātā cieš ne vien automašīnas, bet arī to vadītāji un pasažieri. Tāpēc BTA nolēma no 15.marta atjaunot apdrošināšanas pakalpojumu “KASKO Bedres”.

Atjaunot šo pakalpojumu BTA pamudināja lielā klientu interese par konkrētā riska apdrošināšanu, kā arī Augstākās tiesas Senāta šonedēļ pieņemtais lēmums atstāt spēkā Rīgas apgabaltiesas spriedumu, kas nosaka, ka Rīgas domei jāatmaksā BTA radītie zaudējumi 88 latu apmērā, ko kompānija savulaik, kā apdrošināšanas gadījuma kompensāciju, samaksāja automašīnas īpašniekam, kurš iebraucis bedrē Granīta ielā, Rīgā, sabojāja savu spēkratu un no BTA saņēma atlīdzību.

Daudzi autovadītāji uzskata, ka vērsties atbildīgajās institūcijās nav jēgas. Satiksmes negadījumi, kuru iemesls ir bijis ceļa seguma bojājums – bedre, bojāta vai neesoša kanalizācijas lūka, – vairumā gadījumu ir bijuši autoīpašnieku personiskā problēma. Savukārt zaudējumu piedziņa no ceļu uzturētāja prasa zināšanas, laiku un arī finansiālus ieguldījumus bez garantēta rezultāta. Tāpēc ir svarīgi pievērst sabiedrības uzmanību ceļu stāvoklim Latvijā, kā arī aizstāvēt to autovadītāju intereses, kuri iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumā ceļa seguma bojājumu dēļ, dodot viņiem iespēju saņemt reālu palīdzību jau tūlīt un no apdrošinātāja, tādā veidā atbrīvojot cilvēkus no jebkādām rūpēm. Gints Dandzbergs, AAS “BTA” valdes priekšsēdētājs: “Tieši pirms četriem gadiem, 2006.gada 15.martā, BTA piedāvāja saviem klientiem jaunu pakalpojumu “KASKO Bedres”, taču 2008.gada nogalē to pārtraucām smagnējās procedūras, tiesu pārslogotības un salīdzinoši lielo administratīvo izmaksu dēļ. Tomēr Augstākās Tiesas Senāta lēmums radīja precedentu un viesa ticību, ka Latvijā tiesiskums tomēr pastāv un ir iespējams piedzīt zaudējumus no šo zaudējumu patiesajiem izraisītājiem – ceļu apsaimniekotājiem. Ceļu stāvoklis Latvijā tikai turpina pasliktināties, tādēļ BTA izlēma atjaunot pakalpojumu “KASKO Bedres”. Līdz šim tiesu prakse par zaudējumu piedziņu no valsts un pašvaldību institūcijām par ceļu neuzturēšanu pienācīgā kārtībā bija diezgan neviennozīmīga. Ceram, ka ar šo Augstākās Tiesas Senāta spriedumu tiks veidota judikatūra un turpmāk tiesāties par līdzīgiem jautājumiem nebūs nepieciešams.”

Laikā, kad spēkā bija BTA pakalpojums “KASKO Bedres”, to iegādājās vairāk nekā 27 tūkstoši cilvēku, no kuriem turpat piecsimt cilvēkiem tika izmaksātas apdrošināšanas atlīdzības. Vidējais atlīdzības apmērs šajos gadījumos tolaik bija 205 lati, savukārt lielākā izmaksātā atlīdzība bija 980 latu apmērā, kas tikai vēlreiz pierāda šī apdrošināšanas veida nozīmīgumu.

Pakalpojums “KASKO Bedres” paredz, ka autovadītājiem – šīs polises īpašniekiem, kuru auto tiks bojāts, iebraucot uz ceļa braucamās daļas esošā bedrē vai atvērtā kanalizācijas lūkā, BTA atlīdzinās radušos zaudējumus, kā arī nepieciešamības gadījumā nodrošinās auto evakuāciju un apmaksās ar evakuāciju saistītos izdevumus. Savukārt, lai segtu radušos zaudējumus, BTA regresa kārtībā vērsīsies pret atbildīgajiem par attiecīgā ceļa posma uzturēšanu. Tādā veidā tiks veicināts kvalitatīvāks ceļu apsaimniekotāju darbs un atbildības izjūta, kā arī uzlabota situācija uz Latvijas ceļiem, kas ir pakalpojuma “KASKO Bedres” ilgtermiņa mērķis.

draugiem.lv ieteikt draugiem

Ir viedoklis?