Balta: šogad apdrošināšanas tirgus augs par 7%

Ņemot vērā Latvijas ekonomikas pieaugumu aizvadītajā gadā, 2012. gadā ir sagaidāms, ka atsāksies arī vietējā apdrošināšanas tirgus izaugsme. Šogad apdrošināšanas tirgu galvenokārt ietekmēs ar apdrošināšanu saistīto līdzšinējo makroekonomikas rādītāju uzlabošanās un tās izraisītais patērētāju aktivitātes pieaugums, kā arī tas, cik veiksmīgi katrs apdrošinātājs spēs piedāvāt cenai atbilstošus pakalpojumus un sabalansēt tos ar prognozēto polišu cenu pieaugumu.

Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības „Balta” prognozēm 2011. gadā Latvijas apdrošināšanas tirgus izaugsmes rādītājs varētu būt tuvs nullei.

„Galvenais tirgus izaugsmi ietekmējošais faktors, mūsuprāt, ir zemais apdrošināšanas cenu līmenis, kas 2011. gada sākumā vēl turpināja kristies. Papildu negatīvu ietekmi uz nozari aizvadītajā gadā atstāja, piemēram, par 9% pieaugušais ceļu satiksmes negadījumu skaits, kā arī 2011. gada sākums apdrošinātājiem bija dramatisks ar nelabvēlīgiem laika apstākļiem un būtiski augošām atlīdzībām gan īpašuma, gan auto apdrošināšanas produktos. Tādējādi apdrošinātajiem atlīdzībās bija jāizmaksā vairāk, nekā plānots,” skaidro Kristians Pudans, apdrošinātāja „Balta” valdes loceklis un Stratēģiskā mārketinga direktors.

Apdrošināšanas tirgus analīze rāda, ka klienti ir atvērti jaunu pakalpojumu lietošanai, un līdz ar to ir paredzams neliels pakalpojumu pieprasījuma pieaugums. Statistika gan iepriecina mūs tikai par pāris procentu punktiem. No ekonomiski aktīvo mājsaimniecību lēmumu pieņēmējiem pagājušajā gadā mājokļu apdrošināšanas polises iegādājās 39%, tajā pašā laikā polises tuvākā gada laikā iegādāties plānoja jau 41%. No pētījumu perspektīvas vislielāko pieprasījumu solījās nodrošināt ceļojumu apdrošināšana, kuru pagājušajā gadā lietoja 12% lēmumu pieņēmēju, taču iegādāties plānoja aptuveni 17%, kas būtu 40% pieaugums.

Kā viens no līdzšinējiem tirgus attīstību bremzējošiem faktoriem ir zema izpratne par apdrošināšanu kā instrumentu, kas palīdz nodrošināt nemainīgu savas dzīves kvalitāti un biznesa nepārtrauktību. To pierāda zemie apdrošināšanas apjomi Latvijā salīdzinājumā ar mūsu kaimiņvalstīm Igauniju un Lietuvu – ja salīdzinām apdrošināšanas prēmiju apjomu 2010. gadā uz vienu iedzīvotāju, tad redzam, ka Latvijā tas ir 102 lati, Lietuvā – 150 latu, savukārt Igaunijā sasniedz pat 268 latus. Arī apdrošināšanas prēmiju īpatsvars Latvijas IKP ir samazinājies par 22%, kas nozīmē, ka apdrošināšanas nozare ir piedzīvojusi lielāku kritumu nekā ekonomika kopumā. Kaimiņvalstīs šis samazinājums ir krietni mazāks, tāpēc jo īpaši svarīgi apdrošinātājam ir izprast Latvijas klienta vajadzības, tirgus tendences, piemēram, jau minēto nepieciešamību veicināt sabiedrības izpratni par apdrošināšanu kā dzīves vai biznesa nepārtrauktības instrumentu, un piedāvāt Latvijas tirgum paredzētus risinājumus.

draugiem.lv ieteikt draugiem

Ir viedoklis?