BALTA: apburtais loks ar OCTA polisēm nav izdevīgs ne autobraucējiem, ne apdrošinātājiem

Kā liecina BALTA un citu apdrošinātāju pieredze, OCTA jau vēsturiski ir tirgus segments, kas apdrošinātājiem sagādā zaudējumus. Taču AAS BALTA ir secinājusi, ka līdz ar makroekonomisko rādītāju uzlabošanos arī šajā segmentā ir vērojama attīstība: pēc Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem cenas pieaug, tādejādi mazinot apdrošinātāju zaudējumus. Savukārt nākotnē sagaidāms, ka līdz ar OCTA atlīdzība pie sava apdrošinātāja principa plašāku ieviešanu OCTA tirgū autobraucēji arvien lielāku nozīmi piešķirs rūpīgai apdrošinātāja izvēlei.

Apdrošinātāja BALTA valdes loceklis Kristians Pudans skaidro: „Internetā varam atrast daudz negāciju par remontiem apdrošinātāju autoservisos attiecībā uz OCTA polisēm. Taču lielā mērā paši kā patērētāji mēs arī diktējam šo situāciju, pieprasot lētāko OCTA polisi, un lētākā pakalpojuma sniedzējs ir spiests meklēt lētāku servisu operatoru. Taču ilgtermiņā šis apburtais loks nav izdevīgs ne autobraucējiem, ne apdrošinātājiem.”

OCTA tirgus jau vēsturiski ir radījis zaudējumus kopš 2004.gada, kad stājās spēkā jaunais „Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums”. Izņēmums bija 2009.gads, kad pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem apdrošinātāji uzrādīja peļņu šajā segmentā. Tas skaidrojams gan ar „trekno” gadu augstajām cenām, kad pēc CSP datiem cenas polisēm pieauga vairāk nekā par 20%, gan arī ar to, ka, sākoties krīzei, salīdzinot 2009. un 2008.gadu, par 35% samazinājās satiksmes intensitāte un ceļu satiksmes negadījumu skaits. Tāpēc, kamēr tika nopelnītas parakstītās prēmijas, atlīdzību kļuva daudz mazāk, līdz ar to rezultāts bija būtiski labāks.

Iepriekš minētie notikumi paātrināja cenu kritumu, sākot no 2009.gada otrās puses, kam, bez šaubām, bija arī jānotiek, jo ceļu satiksmes negadījumu skaits bija mazāks. Apdrošinātājiem, pārspīlējot ar cenu samazināšanu, OCTA tirgus jau nākamajā gadā bija atpakaļ zaudētājos. Cenu izmaiņu iespaidā parakstītās prēmijas ir samazinājušās dramatiski, piemēram, salīdzinot 2008. un 2011.gadu, pēc LTAB datiem, samazinājums ir 55%, savukārt apdrošināto transporta līdzekļu skaits tādā pašā griezumā ir palielinājies par 3%.

„OCTA ir vienīgais produkts, kurā, variējot ar cenu, apdrošinātāji var konkurēt savā starpā, jo produkta nosacījumus regulē likums, un tas visiem ir vienāds. Savukārt, ieviešot atlīdzība pie sava apdrošinātāja principu, apdrošinātāji sāks piedāvāt jaunus apdrošināšanas pakalpojumus, kas ļauj diferencēt produktu un konkurēt savā starpā, piedāvājot dažādas produkta un servisa kvalitātes priekšrocības. Tomēr sagaidāms, ka, ienākot tirgū jauniem dalībniekiem, OCTA segmentā saglabāsies augsta konkurence, kas liegs tik drīz atgriezt cenas tādā līmenī, lai ļautu strādāt ar tādiem pašiem pozitīviem rādītājiem kā 2009.gadā,” skaidro Kristians Pudans.

Ņemot vērā konkurenci un vēloties saviem klientiem piedāvāt labāku servisa izpildījumu, BALTA kopš šī gada 9.augusta savā OCTA polisē ir iekļāvusi papildu bonusus, kas automātiski ietverti polises segumā ikvienam klientam. Tas ir jaunais pakalpojums „Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”.

Kā to skaidro Kristians Pudans, tās ir BALTA reputācijas priekšrocības, kas ļaus klientiem OCTA uztvert nevis kā nodevu, bet pakalpojumu, kas patiesi pasargā klienta intereses. Pašlaik OCTA polise ar atlīdzību pie sava apdrošinātāja ir saistoša ne tikai privātā auto īpašniekiem, bet arī juridiskām personām, kurām pieder vidēji vai lieli autoparki. Tādējādi tiek maksimāli atvieglots zaudējumu noregulēšanas process, jo atlīdzības tiek pieteiktas pie tā paša apdrošinātāja, pie kura iegādāta polise. Vairs nav jāpārzina visu apdrošināšanas sabiedrību zaudējumu pieteikšanas un noregulēšanas kārtība, bet pietiek tikai ar vienu – sava apdrošinātāja telefona numuru.

draugiem.lv ieteikt draugiem

Ir viedoklis?