59% autovadītāju neko nav dzirdējuši par OCTA tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu

Tikai 12% autovadītāju spēj precīzi identificēt pakalpojumu, kas paredz OCTA auto negadījuma pieteikšanas iespēju pie sava apdrošinātāja, bet 59% autovadītāju par to nav dzirdējuši neko. Savukārt pārējo autovadītāju zināšanas par OCTA tirgū ieviesto sistēmu ir ļoti vājas un neprecīzas, turklāt lielai daļai autovadītāju raksturīgi dažādi mīti par to, liecina If Apdrošināšana veiktā autovadītāju aptauja.

Latvijā ar pilnu sparu uzsāktā OCTA tiešo zaudējumu sistēmas (TZR) ieviešana, kas ļauj ceļu satiksmes negadījumā cietušajam autovadītājam atlīdzību saņemt pie sava apdrošinātāja, daļai autovadītāju tomēr palikusi nesaprasta un radījusi virkni dažādu mītu.

Aptaujas dati arī apliecina, ka 23% aptaujāto autovadītāju bija pārliecība, ka viņi precīzi vai daļēji zina par tiešās zaudējumu sistēmas sniegtajām iespējām. 59% aptaujas dalībnieki atzina, ka neko nav dzirdējuši par jauno sistēmu, savukārt vēl 18% – ka ir dzirdējuši sistēmas nosaukumu, taču par tā saturu īstas skaidrības nav.

Aptauju veica OMD Snapshots un tajā piedalījās autovadītāji, OCTA polišu īpašnieki, vecumā no 25–55 gadiem.

If Apdrošināšana veiktā autovadītāju aptauja liecina, ka, neraugoties uz to, ka vienīgais OCTA iegādes kritērijs līdz šim bija zema cena, 64% aptaujāto autovadītāju kā svarīgu novērtē iespēju pēc ceļu satiksmes negadījuma OCTA atlīdzību saņemt pie sava apdrošinātāja, nevis vērsties pie vainīgās puses apdrošinātāja. Aptauja arī liecina, ka, jo lielāka ir autovadītāja pieredze, jo lielāka nozīme tiek piešķirta apdrošinātāja atlīdzību servisam.

Ja līdz šim OCTA polise faktiski tika iegādāta iespējami lēta un faktiskais labuma guvējs no tās bija cits autovadītājs, tad no septembra If Apdrošināšana piedāvā klientiem OCTA+ Atlīdzības sev polisi. Līdz ar to OCTA polise, kuras galvenā vērtība līdz šim autovadītāju acīs bija tam, cik iespējami lēti to varēja iegādāties, beidzot kļūst par apdrošinātāja reputācijas un servisa kvalitātes rādītāju.

Jāpiebilst gan, ka faktiskās zināšanas par jauno sistēmu autovadītājiem bija būtiski vājākas, nekā viņu pašvērtējums par tām. Faktiski tikai 12% aptaujāto autovadītāju precīzi zināja, ko piedāvā jaunā sistēma. Pētījuma dati liecina, ka būtiski labāk informēti par jauno sistēmu ir vīrieši, nekā sievietes, kā arī to, ka augstāks informētības līmenis ir aptaujas dalībniekiem pēc 50 gadu vecuma.

Aptaujas dati arī atklāj vairākus mītus ar kādiem autovadītāji saista tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu. Vispopulārākie divi mīti par tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu ir saistīti ar pārliecību, ka tiešo zaudējumu regulēšanas sistēma sniedz iespēju autovadītājam atlīdzību saņemt tikai remonta veidā autoservisā vai arī to, ka sistēma ļauj brīvi izvēlēties apdrošinātāju, kurš regulēs negadījumā cietušā auto atlīdzību.

Tāpat daļa autovadītāju arī ir pārliecināti, ka TZR sistēma paredz atlīdzības saņemšanu tikai skaidrā naudā, bet citi – ka sistēma ļauj negadījumā iesaistītajiem autovadītājiem pašiem vienoties par zaudējumu regulēšanu, neiesaistot ne apdrošinātājus, ne policiju.

draugiem.lv ieteikt draugiem

Ir viedoklis?